Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 2 januari 2018

Käthe Wohlfahrt

Berlijn, december 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 9 mm; f/3.2; 1/20 sec; ISO 800
Tussen Kerst en Oud- en Nieuw waren wij een aantal dagen in Berlijn. Kerstmarkten bezocht, monumenten bekeken, paleizen gezien, etc. Prachtige plek om die week even de gedachten te verzetten en het jaar af te sluiten.
Als het om kerstversiering gaat is Käthe Wohlfahrt absoluut de top naar mijn idee. Op de Kurstfürstendam is er een speciale winkel van deze in Rothenburg o.d.T. gemaakte houten kerststallen en beeldjes. En toen ik (achteraf, echt waar) gezien had dat ik er niet mocht fotograferen had ik deze al gemaakt. Ik herkende mij er wel in.

1 opmerking:

Kees zei

Ha Adri, inderdaad het zijn bijzondere poppen.
Groet Kees.