Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 13 april 2009

Tweede Paasdag


Vorige week werden wij tijdens een cursus "Leiderschap en spirituele ontwikkeling in organisaties met een antroposofische achtergrond" van de "Iona Stichting" door Michiel van der Horst gewezen op het boek "Het licht zien" van Arthur Zajonc.

Om meerdere redenen was ik onmiddellijk geïnteresseerd. In de eerste plaats omdat het zo net rond Pasen uitstekend past in deze tijd. Een mooie afronding van de Stille Week en het Paasfeest.
In de tweede plaats omdat het te maken heeft met mijn thema "De Ontdekking van het Licht".
Ik heb het direct aangeschaft, en ben er nu nog enthousiaster over. Ik heb er nog slechts in gebladerd, maar ik heb nu al het gevoel dat mijn ontdekkingsreis hiermee opnieuw begint.

Meestal kom ik alleen tijdens de vakantie toe aan lezen. Een daarmee kom ik even op een geheel ander onderwerp: Het wordt weer-motor-weer.
Jaarlijks gaan we er met z'n drieën even op uit. Dat duurt nog even. Maar wat mij betreft kriebelt het vandaag om naar buiten te gaan en een tochtje te gaan maken.

Geen opmerkingen: