Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 24 juni 2010

Aronskelk


Het eerste wat me te binnen schiet bij het zien van een "Aronskelk" is dat het een begrafenisbloem is.
Dat past natuurlijk wel bij de foto's van de afgelopen dagen van het Oorlogs- en Verzetsmuseum.

Maar deze foto biedt ook een aardig overstapje naar het andere onderdeel van het fotoweekend van de "Foto Cirkel" Zeewolde, met dit jaar een bezoek aan de "Kasteeltuinen" van Arcen.

Ik heb geprobeerd me daar o.a. te verdiepen in macrofotografie. Ik zie daar van die prachtige voorbeelden van op allerlei sites o.a. van die van Mirthe Duindam, die daar een bijzonder oog voor heeft. Haar site heet dan ook: "Oogwandeling".
Ik moet eerlijk zeggen: ik begin daar steeds meer respect voor te krijgen, want het valt nog niet mee om een goede compositie te maken en dan ook nog het juiste deel van de foto scherp te krijgen.

1 opmerking:

Mirthe Duindam zei

Dag Adri,

Dank je wel voor het compliment! Ja, het valt inderdaad niet mee en vergt veel oefening, maar het is wel heel leuk om te doen.

Ik kijk uit naar je volgende foto's.
Dit is alvast een heel mooi begin!

Hartelijke groet,
Mirthe