Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 30 mei 2012

De natuur


Mocht ik maandag nog vol trots melden dat we in verwachting zijn. Vandaag moet ik meedelen dat het al weer over is.

Met dank aan meneer Ekster en meneer Vlaamse Gaai!

Ze hebben op een gegeven moment gevochten om te eieren. Toen er nog één ei in het nest was overgebleven heeft onze dochter nog geprobeerd om de wacht te houden en de rovers weg te jagen, maar er was geen beginnen aan.

Je kunt natuurlijk zeggen: dat is de natuur.
Maar we vinden het voor moeder merel toch wel een beetje sneu. Heeft ze een paar dagen vol overtuiging zitten broeden en dan komen er ineens een paar van die onverlaten!

1 opmerking:

Ger zei

.....ooooooh....wat jammer!

tja....zo gaat dat in de natuur...
ik lees dat er ieder voorjaar honderd duizenden eitjes verloren gaan door foutjes van de vogelmoeder,het uithalen van nesten door katten,eksters,vlaamse gaaien, kraaien enz.

maar kan me voorstellen wanneer dat onder je ogen gebeurt je de natuur een handje wilt helpen/beschermen....

Ja beste Adri het gaat met mij elke dag een stapje in de goede richting,
soms fluit het lijf me terug wanneer ik te veel wil....en ook dat is de natuur;-)

Bewaar het nestje.....je kan er zo leuk mee decoreren met stillevens...ook in de fotografie.

Fijne avond en lieve groeten,
Ger