zaterdag 9 maart 2013
Etalagepoppenwinkel
In de tijd dat ik Commerciële Beleidsvorming studeerde in Rotterdam bestond een goede marketing-strategie uit een marketing-mix van vier P's:
- Product
- Prijs
- Plaats
- Promotie
Het model van McCarthy. Later kwamen daar nog een heleboel P's bij: Personeel, Proces, Partners, etc. Maar dat laat ik even achterwege.
Het gaat mij bij deze foto natuurlijk om de P van promotie.
Bij promotie gaat het om activiteiten die gericht zijn op de verkoop van je product: reclame, persoonlijke verkoop, etc. Maar ook een showroom of een goede etalage hoort daarbij. De kunst daarbij is om je promotieactiviteiten zo in te richten, dat deze zijn gericht op de doelgroep die je wilt bereiken. Anders schiet je je doel voorbij.
Een etalage is in eerste instantie bedoeld om mensen naar je winkel te lokken. Langslopend publiek in de Kalverstraat in Amsterdam lok je naar binnen met trendy modeartikelen.
Maar wat is nou de bedoeling van deze etalage van een etalagepoppenwinkel ("Konink Etalagepoppen") in een "buitenwijk" van Beekbergen (bij Apeldoorn)?
Behalve dan dat het een leuk fotootje oplevert.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Op straat kom je van alles tegen, dus ook dit. Leuk gezien.
Harry
Ware het nou oude/antieke Stockman paspoppen geweest...... dan zou ik wel wat langer blijven dralen voor die etalage.
Fijn weekeind!!
Ger
Een reactie posten