Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 10 mei 2019

Schuilkelder


In het pand van waaruit het onderduiken in Aalten werd gecoördineerd was ook een schuilkelder ingericht. Vochtig natuurlijk. Ik weet ook niet met hoeveel mensen je het daar kon uithouden en voor hoe lang. Ik neem aan dat men de potten met levensmiddelen er niet voor niets in heeft gezet. Die zullen er toen ook wel gestaan hebben. Of het veilig was is ook de vraag natuurlijk ook de vraag.

Ik kan me wel herinneren dat er in mijn jeugd op diverse plekken in Vlaardingen waar ik ben getogen schuilkelders werden gebouwd. Die zullen er nog wel zijn vermoed ik. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die nog worden bijgehouden. Ik heb geen flauw idee of die er in mijn huidige woonplaats ook zijn. Gelet op het oorlogsverleden van Putten zou je dat wel veronderstellen.

4 opmerkingen:

Kees zei

Ha Adri, dierbare herinneringen zijn het die niet vergeten mogen worden.
Groet Kees.

Moniek zei

Hallo, mijn vader van 94 heeft een levensboek geschreven over o.a. de oorlog waarin hij wat verteld over de periode dat ze in een schuilkelder hebben gezeten. Het boek wordt in een oplage van ongeveer 30 boeken in familiekring uitgegeven. Is het mogelijk dat ik deze foto hiervoor gebruik (met bronvermelding?
met vriendelijke groet, Moniek Eggink

Moniek zei

Stomme taalfout natuurlijk....'waarin hij wat vertelt...'

Adri zei

Dag Moniek,
Ik weet niet of ik hier wel op heb gereageerd. Geen enkel probleem!
Groet, Adri