Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 9 februari 2022

t Kan verkeren

Ik heb de afgelopen maanden mijn hobby schromelijk verwaarloosd. Niks ernstigs aan de hand. Laat ik maar zeggen dat het zo uitkwam om om even pas op de plaats te maken.  
Dit is de eerste post sinds begin december. De datum van 10 februari, de dag waarop ik in 2009 met dit Blog begon nadert. En dat betekent dat ik weer eens ben gaan terugblikken. Ik ga proberen de draad weer op te pakken.
Ik begin maar met een foto van een jaar geleden, 9 februari 2021. Een dik pak sneeuw in Putten. De voorspelling voor vandaag is 10 graden. Tsja, 't kan verkeren.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri, je blog was even in winterslaap;-)
Het viel mij vorige week op dat ondanks het grijze regenachtige weer de krokussen in mijn tuintje al in bloei kwamen.
Zocht tussen mijn foto's van vorig jaar wanneer dat toen het geval was,6 februari met volop zon.
Maar de volgende dag lagen ze onder een dikke witte winterdeken ......., jaha 't kan verkeren, zou Bredero zeggen

Groet,Ger

Adri zei

Even in winterslaap. Dat is een mooie gedachte.
Ik heb overigens niet helemaal stil gezeten. In januari slaagde ik voor mijn BA Religiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht, met dank ook aan de Tilburg School of Catholic Theology.
Thema van mijn eindwerkstuk: PISTIS, een woord dat in de Bijbel in veel gevallen wordt vertaald met geloof, vertrouwen in God. In de Griekse tijd had het echter ook een relationele betekenis. Het had ook te maken met onderling vertrouwen, geloofwaardigheid. Iets wat onontbeerlijk is om met elkaar een goede gemeenschap te vormen. Dat geldt voor individuele personen, maar ook voor (overheids-)instanties en ondernemingen.
Zeker in deze tijd.
En daarmee is het nu weer tijd voor andere dingen....