Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 26 maart 2009

Mama is boos



Eindelijk is er dan, na enkele weken onderhandelen, een akkoord over het aanpakken van de economische crisis.

Maar wat het precies betekent is nog de vraag. Duidelijk is wel dat nog niet iedereen het er over eens is. In ieder geval Agnes Jongerius niet. Nog niet.

Ik moest hierbij ineens denken aan het uitje van onze "Foto Cirkel Zeewolde" naar het museum "Beelden aan Zee", waarvan ik op 13 februari al iets liet zien.

Op het buitenterras van het museum is de expositie te zien van 23 "Sprookjesbeelden", van de Amerikaanse beeldhouwer Tom Otterness (1952), waaronder dit beeld: "Mama is boos".
Ik weet niet welk sprookje hij voor ogen had. Als ik google kom ik uit bij de speelfim "Mama is boos" uit 1986 van Ruud van Hemert. Maar of hij dat bedoelde?

Hoe dan ook: Ik ben benieuwd of het nog goed komt met de economie voor ik met pensioen ga (2016).

Geen opmerkingen: