Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 16 mei 2009

Nummer 100



Dit is dus mijn honderdste bijdrage op dit Fotoblog.

Ik vraag me af of dat nog wel een bekend begrip is: "Nummer 100".
Tegenwoordig wordt het getal honderd voor meer gelegenheden gebruikt: De honderd dagen van een regering. In België is het het nationale alarmnummer.

Maar van oudsher is het bij ons en in Frankrijk dus het "privaat", het "gemak", ofwel de poepdoos.
In ieder geval de plek "waar zelfs de koningin te voet gaat", om het op een ander manier nog eens netjes te zeggen.

Dat laatste is dan ook een bezienswaardigheid, zoals hier in het stationnetje in Schotland waar Queen Elisabeth uitstapte als ze met de trein naar "Balmoral Castle" ging voor haar zomervakantie.

(Ik heb overigens geen idee wat dit met "De Ontdekking van het Licht" te maken heeft. Ik zal proberen hierna het niveau weer wat op te krikken.)

Geen opmerkingen: