Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 29 augustus 2009

Fotografica Doesburg


Ieder jaar is er op de voorlaatste zondag van augustus een traditionele "Fotografica"-beurs in Doesburg.
Het hele centrum van het dorp staat dan vol met kraampjes met alles wat je maar kunt bedenken op het gebied van fotografie.
Een waar El Dorado.
Ik heb de indruk dat het ieder jaar wat rustiger wordt. Een aantal jaren geleden kon de analoge fotograaf er voor een zacht prijsje nog spullen kopen die hij ook daadwerkelijk van plan was te gaan gebruiken. Nu vrijwel alles digitaal is geworden is het nog slechts de echte liefhebber en de verzamelaar die er zijn hart komt ophalen.

Als ik er heen ga, stel ik me van tevoren een doel. Dit jaar was dat het zoeken van een verloopstukje met een dubbele schroefdraad voor een oud metalen statief dat één van de kinderen op vakantie in Frankrijk voor me had gekocht. Het kostte wat moeite maar het is gelukt. Kosten: 1 euro.
Maar ja, hoe gaat dat op zo'n beurs? Uiteindelijk kom ik toch weer met twee camera's thuis, een oude Kodak Brownie box en een Stereocamera van Frans makelij. Maar ik heb er ook weer één kunnen verkopen. Dat scheelt.

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Jij reist wat af, Adri. Maar dan maak je ook wat mee... En je bent blijkbaar toch een echte Hollander die het handelen in het bloed zit!

Adri zei

Hoi Michel,

Ik heb mij een tijdje geleden voorgenomen om iedere dag iets leuks te doen. En dan valt er heel wat te beleven.

Daar hoort ook dit Blog bij, waaraan ik iedere dag met plezier werk.

Maar ik geniet ook van wat anderen doen, want ook dat inspireert.

Groet en goed weekend,
Adri