Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 14 mei 2010

Maastoren


De "Maastoren" op de Kop van Zuid in Rotterdam is het hoogste gebouw van Nederland.

Het kantoorgebouw is met 164,75 meter ruim 10 meter hoger dan de Montevideo het op één na hoogste gebouw van Nederland en de hoogste woontoren van Nederland.

Dat is toch leuk om te weten. De Rotterdammers zijn er trots op. Natuurlijk is dat nog niets vergeleken met de 828 meter van de hoogste toren ter wereld in Dubai.
En het wachten is natuurlijk op de opvolger want architecten maken er volgens mij sinds mensenheugenis een soort wedstrijd van om torens te maken die tot in de hemel reiken.

2 opmerkingen:

Schrijver van dit webblog zei

Leuk om te zien. Ook die foto van de Erasmusbrug. Woon aan de Kop van Zuid. Zie de top van de Maastoren boven de andere hoge gebouwen rechts vanuit mijn woonkamerrraam omhoogtorenen. En rechtuit voor me de Erasmusmusbrug op dit moment opengeklapt voor bootverkeer. Links de Rijnhaven.

Je kunt je niet voorstellen hoe vreemd dit alles eigenlijk voor mijn ogen is als ik weer beelden van vroeger voor mijn geest tover. Ben hier geboren en getogen. En woon hier dus nog steeds.

Wat was heel vroeger, voor mijn tijd, de Toren van Europa (hoogste kantoorgebouw) opgetrokken in Rotterdam? Het Witte Huis. Jawel. The White House of Europe then.

Nu is de Erasmusbrug brug weer dicht.

Adri zei

Beste Schrijver van dit webblog,

Bedankt voor uw reactie. Leuk om te lezen.
Ik woonde in Vlaardingen en kwam geregeld in Rotterdam. Later toen ik er studeerde woonde ik o.a. aan de Vlietlaan vlakbij de plek waar ze toen de Koninginnekerk hebben afgebroken. Schande! Om geld in te zamelen verkocht men toen de orgelpijpen. Ik heb er nog altijd twee in mijn bureaula liggen.

Ik heb goede herinneringen aan Rotterdam en vindt het leuk om te zien wat er allemaal is veranderd. En dat is veel.

Overigens heb ik op 27 januari in mijn Blog ook aandacht besteed aan Het Witte Huis, het voormalig hoogste kantoorgebouw van Nederland. Je kunt het je haast niet voorstellen!

Hartelijke groet, en geniet van het uitzicht,

Adri