Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 9 augustus 2010

Zwaar weer


WAARSCHUWING EXTREEM WEER:

Vanmiddag en vanavond grote kans op zwaar onweer en zeer zware windstoten. Vooral in het oosten van het land.

Dat was het bericht op 12 juli van het KNMI.

Om op alles voorbereid te zijn besloot ik 's morgens naar een campingwinkel te gaan om extra stokken te kopen, omdat op zaterdag tijdens een ook al extreme bui was gebleken, dat er "zakken" bleven staan in het tentdak. Daar heb je speciale "spanstokken" voor, en die hadden we niet.

Eenmaal aangekomen in de campingwinkel bleek ik bij de kassa mijn geld vergeten te zijn. Waar je al niet aan moet denken als je vakantie hebt! Dat kostte dus al een uur. Daarna wilde ik nog even naar een andere winkel. Dat moest kunnen volgens de weersverwachtingen.

Echter, de bui kwam op als kakken, om het maar eens onparlementair te zeggen. Voor ik het wist zat ik er op de terugweg midden in en zat mijn echtgenote ineens in haar eentje op de camping met een tent die ik nog had opengelaten toen ik wegging. Het noodweer ontstond binnen tien minuten en was zo hevig dat ik even langs de kant van de weg stil moest staan omdat het verkeer niet verder kon. In de verte klaarde het al weer op.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, ... voor ons. De spanstokken hebben we gedurende de hele vakantie niet meer nodig gehad.
Maar wat wij meemaakten is natuurlijk niets vergeleken met het verschrikkelijke noodweer waarmee men de laatste dagen in Midden-Europa te maken heeft.

Het lijkt wel of de natuur daar helemaal van slag is.

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Pracht foto zeg!
(Woordverificatie: fluiv)

Adri zei

Dag Michel,

Dank je.
Het was midden op de dag om één uur. Het leek wel of het nacht werd.
Uiteindelijk zijn we als mensen toch niet tegen de natuur opgewassen.

Maar de natuur had ook mooie kanten. Een paar uren later hebben we daar in Twente weer een mooie fietstocht kunnen maken.

Hartelijke groet,

Adri