Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 13 april 2011

Tulpenboom


Zoals Kees, als reactie op mijn Blogbericht van maandag opmerkte, wordt de Magnolia ook wel "Tulpenboom" genoemd.

Ik dacht dat er misschien één soort van was, maar als je even op "Wikipedia" kijkt, dan zie je dat er wel 300 verschillende soorten zijn.
Ik neem van Ger zonder meer aan dat dit de Magnolia Soulangeana "Lennei" is. Ik had hem zo gauw niet herkend.

Het is overigens een bloem die heel kort bloeit. De eerste blaadjes zijn nu al weer aan het vallen. Maar ja, zo gaat dat: groeien, bloeien, en verwelken. We hebben er toch weer even van kunnen genieten.

5 opmerkingen:

Mirthe Duindam zei

Dag Adri,

Bijzonder mooi gelukt deze!
Op deze manier kunnen we er nog wat langer van genieten.

Hartelijke groet,
Mirthe

Adri zei

Dag Mirthe,

Dank je wel.
Het is inderdaad een fantastische boom.
Ik zie overigens dat er inmiddels uitgebreid naar je filmpje wordt gekeken. Leuk!

Hartelijke groet,

Adri

Mirthe Duindam zei

Ja, dat is zeker leuk. Ik ben trouwens benieuwd of er nog een versie van iemand anders bijkomt. Het duurt al vrij lang.

Ik kreeg overigens een mailtje van Lia Benschop met complimenten voor mijn foto's. Erg aardig.

Hartelijke groet,
Mirthe

Adri zei

Er moet nog een "officieel" filmpje komen, want het is opgenomen met vier camera's. Ik vind het ook wat lang duren.

Leuk, die reactie van Lia.

Groet,

Adri

Kees zei

Hoi Adri, Wat leuk he dat zo'n boompje leeft onder de mensen. Leuk al die berichten er over. heb ook even gekeken op Wikipedia, Leerzame site overgens.

Groet Kees