Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 13 november 2011

Strak blauw


Het lijkt er op dat de herfst dit jaar veel mooier is dan andere jaren.

Door de strak blauwe lucht zijn ook de andere kleuren nog mooier en intenser.
Wat dacht u van deze prachtige gele Ginkgo Biloba die bij ons twee straten verderop staat. Ik heb al eens eerder geschreven over deze bijzondere vriendschapsboom. (Zie het Blogbericht van "25 juli 2011").

Hij (of zij; de boom is tweeslachtig; er zijn mannelijke en vrouwelijke ginkgo's) doet er de afgelopen dagen werkelijk alles aan om onze genegenheid te winnen!

4 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat jij schreef over deze boom,ik had er vóór die post van jou nog nooit van gehoord.
Maar vanaf dat moment ging ik met andere ogen naar bomen kijken.....ik zoek die bewuste boom als ik ergens in tuin of park ben.
En niet lang daarna stond ik idd oog in oog met de Ginkgo Biloba in de tuinen van Abdij Herkenrode(B)
en nog op veel andere plekken.
En dan nog iets waar ik me eigenlijk een beetje om schaam....zag paar maanden geleden bij het de straat inrijden waar wij al 38 jaar wonen dat ook daar op beide hoeken van de straat zulken bomen staan en dat sinds
wel zeker 15 jaar geleden toen de prachtige grote esdoorn's met hun dikke stammen die onze straat sierden gerooid moesten worden,
we kregen daar van die armetierige wilde peer boompjes voor terug waarvan de bloesem te verwaarlozen is en 'n peer komt er niet aan.
Geen echte blikvangers dus....voor mij althans niet,en dat zal er ook de oorzaak van zijn dat die twee andere rassen op de hoek van de straat met zelfde stamdikte en hoogte als de rest bij mij nooit zijn opgevallen.
Hi,hi......zoiets van:de boer zoekt naar zijn paard en zit er bovenop.

Begin ook nog te geloven dat ik helemaal op de verkeerde plek woon.......want hier zag ik deze week wel 'n zonnetje maar niet van die prachtig blauwe luchten net als op jou foto,
of zou ik ook nou weer niet opgelet hebben......;-)

Fijne zondag!!
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, en vandaag was het wéér zo mooi hier. We hebben net heerlijk gewandeld in de bossen bij Drie. Prachtig om te zien hoe de zon verstoppetje speelt met de bomen en met de herfstbladeren, die van genot hun mooiste kleuren laten zien.

Het Speulderbos, een echte aanrader. En na afloop een heerlijke pannenkoek in het Boshuis.

Ik hoop dat jij net zo van deze dag hebt genoten.

Hartelijke groet,

Adri

Anonymous zei

Er zijn rassen met een extra-gele herfstkleur. Ik ken 'Autumn Glory', maar er zijn er meer. Groet, Sjon K.

Adri zei

Dag Sjon,
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gegoogled en vind wel verwijzingen naar Antumn Glory, maar bij Nederlandse kwekers is er nog weinig informatie over te vinden.

Groet,
Adri