Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 25 augustus 2013

Slakkengang


Gisteren bij het werken in de tuin kwam ik verschillende slakken tegen.
Dat is op zich niet zo verwonderlijk, maar deze trok mijn aandacht. Hij had zich parmantig vastgezet op een steen die ik ooit had verzameld om als sokkel te gebruiken voor een beeld. Mijn eerste reactie was: dit is dus het beeld, een kunstwerk op zich.

Ik had hem overigens duidelijk gestoord toen ik de steen verplaatste voor de foto. Op de gebruikelijke slakkengang koos hij er voor om weer naar de achterkant van de steen te kruipen waar het wat donkerder en koeler was. Boeiend om te zien. Ik heb hem daar uiteraard gelaten want mijn fotobeeld was af.

1 opmerking:

Joke (Jokes Camera) zei

Mooi gedaan, Adri. Eet hij je planten niet op? Het zijn niet direct mijn lievelingen in de tuin (fotografisch is dat een ander verhaal), maar ach, de vogels helpen me om ze op te ruimen. Fijne zondag. Groetjes, Joke