Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 25 augustus 2016

Spiegeling 3

Angelsey Abbey, juli 2016. Nikon D800; AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 G ED IF; 35 mm; f/8; 1/8 sec; ISO 1600
Als je een beetje indruk wilt maken op je gasten is het natuurlijk mooi als je kunt laten zien dat je zeer belezen bent. En als je al een behoorlijk bibliotheek hebt, maar je wilt, omdat anderen een grotere hoeveelheid boeken op de plank hebben staan, het toch nog een beetje aandikken, dan kun je het beste aan beide uiteinden van je bibliotheekzaal een paar enorme spiegels plaatsen.
Het ruimtelijk effect ervan is dat je bibliotheek ineens minstens twee keer zo groot lijkt, Dat maakt indruk!
Dat je die boeken natuurlijk niet allemaal hebt gelezen doet niet ter zake. 

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Niks is wat het lijkt;-)
Heb ook nog de tijd meegemaakt van de nep boeken in de boekenkast.
Boeken hebben op veel mensen een bepaalde aantrekkingskracht,ik betrap mezelf er vaker op dat ik altijd even met schuin oog naar de boekenkast of plank gluur wanneer ik ergens op visite ben.
Ken ik iemand langer durf ik er gerust naar toe te lopen om van dichtbij kijkje te nemen wat er zoal instaat.
Vooral oude kaften trekken mijn aandacht.
En in mijn eigen interieur decoreer ik graag met stapeltjes oude boeken die er wat sleets uitzien,zet er een oude nostalgische camera op en je hebt een aardige blikvanger.
Al met al gewoon een beetje pronken;-))

Fijn weekeind,Ger