Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 11 juli 2017

Spinners en Handweavers

Donegal, juli 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 10 mm; f/10; 1/13 sec; ISO 800

Ik weet nu dus ook waar die mooie Ierse trui van mij is gefabriceerd. Weliswaar niet in de kleuren die nu bij deze weaver op het raam staan, maar wel in dezelfde Mill van Donegal.

De fabriek is toegankelijk voor bezoek en de wevers waren uiterst vriendelijk om uitleg te geven. Donegal is één van de beroemdste merken. Er wordt zelfs aan het koninklijk huis geleverd en ook het Witte Huis heeft een tapijt uit Donegal op de vloer liggen. Ik voelde me dus in goed gezelschap.

3 opmerkingen:

Kees zei

Ha Adri, prachtige foto, vol met herinneringen voor mij , ik namelijk in het verleden zo,n 25 jaar wever geweest, maar dan in de tapijt industrie.
Groet Kees.

Adri zei

Leuk Kees, dan was dit zeker wat voor jou geweest want tapijten maken ze hier ook. 😊

Ger zei

Dag Adri,

Je hebt vast een hoog aaibaarheidsgehalte tijdens het dragen van die trui gemaakt van de zachtste schapenwol die er bestaat ;-)

Groet,Ger