Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 27 februari 2018

Christophorus 65

Rügen, juni 2015.
Nikon D800; AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 G ED IF; 55 mm; f/2.8; 1/80 sec; ISO 3200



Mijn digitale agenda herinnerde mij er gisteren aan dat het vandaag de stichtingsdag is van Camphill Gemeenschap Christophorus te Bosch en Duin. Een bijzondere verjaardag: Christophorus wordt vandaag 65 jaar.

Ik kan mij herinneren dat ik toen ik bij Christophorus kwam werken in 2002 ik te horen kreeg dat Christophorus het jaar na mijn komst 50 jaar zou worden. Dat zou niet gevierd worden omdat het niet zeker was of Christophorus dat wel zou halen. We hebben toen een commissie ingesteld en in 2013 bijna het hele jaar feest gevierd. Met een feestdag op 27 februari, mini-symposium, een feest voor de bewoners, ouderdag, een reünie,  etc. En last but not least een prachtig Jublileumboek van de hand van Ellen Gunster. Ik heb het er nog eens bij gepakt gisteren en er met genoegen in gebladerd.

Vandaag dus de 65e verjaardag. Vroeger heette dat de pensioengerechtigde leeftijd. Maar dat is allang niet meer. Bovendien, ik hoop dat Christophurus voorlopig niet met pensioen gaat. 
Ik wens alle bewoners en medewerker van deze mooie gemeenschap een mooie verjaardag toe. Het ga jullie goed!

Geen opmerkingen: