Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 15 juni 2009

Uitzicht



Op 1 juni liet ik met als titel "Onzichtbaar licht" een foto zien over het van buiten naar binnen kijken in een donkere ruimte. Hier het omgekeerde.
Uitzicht, zo heb ik dit item maar genoemd.

Opnieuw het "Goetheanum" in Dornach. Het gebouw blijft me boeien.
Ik kan me voorstellen dat het met donker, regenachtig weer een sombere gemoedsrust teweeg kan brengen. Je kijkt dan als je buiten bent naar donker gebouw. Ik had het geluk dat het een prachtige zonnige dag was (maart 2007).

Als je op zo'n dag binnen in zo'n betonnen gebouw bent, het licht valt binnen door de grote raampartij en je kijkt naar buiten, dan kun je er ook vrolijk van worden en genieten van het uitzicht op de omgeving. Je zou wensen dat het leven er altijd zo uitziet.

Volgens mij is dat in dit gebouw ook bewust zo gecreëerd: zet het gebouw op een hoogte, kijk zo ver mogelijk van je af en je voelt je sterker en een stuk lichter.
Waarom zijn er anders ook zoveel kastelen en burchten op hoogten gebouwd?

Geen opmerkingen: