Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 22 juli 2010

Woest en ledig


"Genesis 1":

"In den beginne schiep God de hemel en de aarde. De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.
En God zeide: Er zij licht; en er was licht. En God zag, dat het licht goed was, en God maakte scheiding tussen het licht en de duisternis. En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht."

Dit zijn zo van die gedachten die bij me opkomen als ik 's morgens vroeg door dit landschap loop.
Ik weet het natuurlijk niet, ik was er niet bij, maar dit zou de sfeer geweest kunnen zijn van die eerste tijd. Tegelijk weet ik dat dat natuurlijk onzin is. Ik zie duidelijk een heggetje. Bovendien zou God dan zelf die paaltjes geslagen moeten hebben want in den beginne waren er nog geen mensen. Die kwamen pas later.
Maar of de natuur er na Adam en Eva altijd op vooruit is gegaan...?

3 opmerkingen:

Mirthe Duindam zei

Hallo Adri,

Wat een wonderschone serie is dit. Het roept bij mij de herinnering op aan de keer dat ik in Otterlo door een betoverde wereld wandelde. Alleen was het toen niet zo vroeg, omdat het winter was. Dat scheelde.

Groet,
Mirthe

Adri zei

Ha Mirthe,

Dank je.
Iedere keer als ik de foto's zie geniet ik er zelf ook weer van.
Dit zijn van die beelden die je bij blijven hè?

Groet en prettige dag.

Adri

PS. Ik ben benieuwd wat ik vanavond weer voor moois op jouw Blog zie.

Ger zei

.....Adam en Eva en de zondeval........hebben de hele wereld geen goed gedaan.....maar was dat niet de straf van God...

Maar jou prachtige foto is van grote klasse.....en het ziet er zó vredig uit!

Welkom Adri op mijn blogs!:-)

Ik lees net dat je pas terug bent en je in de omgeving van Ootmarsum bent geweest, dan gaan we vast nog veel mooie opnames te zien krijgen.

Hartelijke groet,
Ger