Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 18 oktober 2010

Wederzijds


Mocht uit mijn tekst van zondag de indruk zijn ontstaan dat deze liefde eenzijdig is dan wil ik dat misverstand graag wegnemen.

Het beeld heet: "De liefde."
Zo staat het ook op de sokkel.
Op de andere kant van de sokkel staat: "Aan mijne vrouw."

Ik neem aan dat Mendes da Costa hiermee bedoelt dat hij het beeld als dank voor de liefde van zijn vrouw aan haar heeft opgedragen.

Ik heb voor de liefhebbers het beeld nog even gedraaid zodat het ook van de andere kant te bekijken is.

2 opmerkingen:

Ger zei

..........ik hebbum..;-)

Ik voegde de twee zinnen die op de sokkel staan samen tot een zin...
Bekeek daarbij de houding van het paar,zag een vrouw met opgeheven hoofd naar de man toe,een hand die op zijn borst rust, een licht tikje met de vinger tegen de arm van de vrouw, 'n hand achter om haar hoofd waaruit voor mijn gevoel een houding uitgaat van: kom dichterbij...
En dat alles bij elkaar deed mij meer denken aan geven van de vrouw en ontvangen van de man....

Maar als je als kunstenaar een beeld maakt en opdraagt aan je geliefde vrouw is dat wel een heel mooi gebaar, het is weer eens iets anders dan 'n boeketje bloemen;-)

.....Pffff....ik geloof dat ik me eens niet zo druk moet maken, hi,hi:-)

Fijne dag,beste Adri!

Gtoeten,
Ger

Adri zei

Liefde en gezondheid, dat zijn de belangrijkste dingen in het leven. En volgens mij hebben die alles met elkaar te maken.

Ik wens je een goed herstel toe.
Rustig aan!

Hartelijke groet,

Adri