Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 18 oktober 2012

Petje af voor de hoed


Dit voorjaar waren we in Deurne op bezoek bij goede vrienden waarvan de vrouw een bijzondere hobby heeft: hoeden maken.

Er was een expositie ingericht in de voormalig Gerarduskerk in Deurne, met werkelijk de meest bijzondere en extravagante hoeden, met als motto: "Petje af voor de hoed".

Deze hier zien er overigens nog heel beschaafd uit. Ik had deze foto op Prinsjesdag willen gebruiken voor mijn Blog, maar toen deed zich een andere gelegenheid voor waardoor deze foto het toen niet heeft gehaald. Maar bijzonder vind ik hem wel. Daarom laat ik hem toch nog maar even zien.

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Ik hou wel van hoedjes. Jammer dat ze nog zo weinig gedragen worden. Mooie hobby en ik vind ze er geweldig uitzien, net als jouw foto, Adri. Groetjes, Joke

Ger zei

Jammer dat de hoed steeds meer uit het straatbeeld verdwenen is,vroeger droeg bijna elke vrouw wel 'n hoedje, al was het maar op zondag naar de kerk.
Een keer in mijn leven droeg ik een hoedje gemaakt door mijn nichtje die hoedemodiste was,het was op de dag van mijn Plechtige Communie,en wat voelde ik me 'n dame met dat dopje van echte groene veertjes op mijn hoofd.

Over het ontstaan en dragen van hoeden en andere hoofddeksels voor dames en heren is veel te vertellen,en het ontwerpen en maken is een prachtig creatieve bezigheid.

Ik ben van mening...een hoed staat je wel of niet...
en dat zie ik elk jaar weer heel duidelijk op Prinsjesdag.

Zet hem op......Adri
bij het opruimen van je foto map,wie weet wat voor mooi wij hier nog te zien krijgen;-)

Fijne dag!!
Ger