Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 18 juni 2013

History


Er zijn over het kasteel van Caernarfor op het internet talloze mooie foto's te vinden. Maar deze zult u er niet aantreffen.

Ik heb natuurlijk ook mijn best gedaan om mooie ansichtkaartfoto's te maken van het kasteel, maar ik heb nu eenmaal ook een tik van trappen.

Het kasteel dateert uit de tijd van Edward I, uit de dertiende eeuw dus. Sindsdien zijn alle mannelijke opvolgers in dit kasteel "gekroond" tot Prince of Wales. Zo ook Charles in 1969. In het kasteel is daarover een een fraaie tentoonstelling te zien evenals over de rol die de Royal Welch Fusiliers hebben vervuld in de geschiedenis. En dat is heel wat.

Ik stel me zo voor dat al die edele lieden over deze trap het kasteel in en uit zijn gegaan. Hij doet wat mysterieus aan en dat is ook mijn bedoeling. Je weet maar nooit wat er zich binnen in zo'n kasteel allemaal heeft afgespeeld.

Geen opmerkingen: