Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 3 juni 2013

The Queen


The Queen.
Het zal ongetwijfeld Victoria zijn die hier staat voor Windsor Castle. Ik ben vergeten het even te checken.

Het is opvallend welke enorme kracht er van dit beeld uitgaat. Dat komt ongetwijfeld door de "regalia", een woord dat wij in Nederland sinds kort ook weer kennen. Maar ik kan mij niet herinneren een Nederlandse vorst of vorstin ooit ergens met dat soort attributen te hebben zien staan. En ik zie het onze Willem-Alexander ook niet doen.

PS. Overigens las ik net dat het gisteren precies 60 jaar geleden was dat Elisabeth is gekroond.
Een feestje op Windsor Castle dus. Geen wonder dat ze even geen tijd voor ons had.

1 opmerking:

Ger zei

Ongetwijfeld een prachtig beeld en wanneer je het van zó dichtbij kunt bekijken zal een ieder naar de Queen opkijken.....of kijkt de Queen neer op het volk...

Ons Koningshuis doet het net even iets anders dan het Engelse en in mijn optiek begeven zij zich wat soepeler tussen het volk.

Heb ook zo'n vermoeden dat er in de Engelse kroonjuwelen en Engelse regalia wat meer bling,bling aan waarde zit dan aan de regalia van ons Koningshuis en enkel een symbolische functie heeft wanneer het uitgestald ligt op de credenstafel.

Zie dat jij ook tijdens je vakantie gewoon doorgaat met bloggen,zal zo af en toe eens komen kijken wat je zoal uitspookt;-)

Amuseer je!!!
Groet,
Ger