Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 25 augustus 2017

Spin

Ierland, juni 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 9 mm; f/4; 1/640 sec; ISO 125
Tja, hij zat ineens op onze caravan. En met in mijn achterhoofd dat we macro zouden doen deze zomer, heb ik snel mijn camera gepakt en geprobeerd er een mooi plaatje van de maken. Viel niet mee op die witte achtergrond.
Ik heb overigens geen idee wat voor soort insect dit is. Ik heb er maar Spin boven gezet. Zal vast wel in de buurt komen. Of sla ik nu de plank helemaal mis. Is het een hooiwagen?

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Het zou eigenlijk 'n makkie moeten zijn met deze macro foto........
maar dat is het voor mij toch niet.

Het is me wel duidelijk dat het geen spin is want die heeft 8 poten net als de spinachtige hooiwagen
Dacht ook aan libelle of juffer aan het lange slanke lijf te zien.
Ik lees dat die kleine onopvallende voelsprieten hebben en dat kan ik bij dit insect niet zeggen met zijn plumeau achtige pluimen op de kop.
Omdat de vleugels niet uitgespreid zijn kan ik niet zien of het aantal 2 of 4 is.
Wanneer ik op de voelsprieten af ga kom ik uit bij de langpootmug.

Fijn weekeind,
Ger

Adri zei

Dag Ger. Ik had uiteraard ook even zitten googelen, op zespotig en spin, maar kwam er ook niet direct uit. De langpootmug had ik ook overwogen, maar het was een fors dier en daar leek hij me te groot voor. Maar het kan best zijn dat je gelijk hebt.
Dank voor je speurwerk!