Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 18 april 2019

Doornenkroon


Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Dezer dagen is de doornenkroon nogal in het nieuws vanwege de vraag of het relikwie kon worden gered na de verschrikkelijke brand in de Notre Dame. Dat het een verschrikkelijke ramp is staat buiten kijf. Maar ik zou nog wel wat vraagtekens willen plaatsen bij het idee van de relikwie van de doornenkroon.

In het Museum voor Religieuze Kunst in Uden ligt er ook één in een vitrinekast. Ik weet niet hoeveel er ook nog in andere musea liggen. Laat ik het er maar op houden dat dit een herinnering is aan die doornenkroon. Een verschrikkelijke herinnering aan een andere verschrikkelijke gebeurtenis, zo'n twee duizend jaar geleden.Goed om ook daar deze week even bij stil te staan.

Geen opmerkingen: