Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 15 maart 2020

Oculi


Derde zondag van de  veertigdagentijd, de tijd van bezinning voorafgaand aan Pasen. Zondag Oculi, hetgeen betekent: "Mijn ogen zijn altijd gerecht op de Heer".
 Ik moest daarbij denken aan de R.K. Buitenkerk in Kampen waar wij in 2018 op bezoek waren en een rondleiding kregen. Je hebt dan automatisch de neiging om naar boven te kijken. Dan zie je deze prachtige plafondschilderingen.
In deze tijd van Corona-crisis, ja ik gebruik gewoon het woord crisis, want een ander woord is er niet voor, is het niet verkeerd wat vaker naar boven te kijken. Ik wens u een fijne zondag, binnen thuis, of elders.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Ook zonder de Corona-crisis veranderden ons leven enkele dagen geleden van de ene minuut op de anderen na uitslag bevolkingsonderzoek MDL en vervolg onderzoek.
Dat er geopereerd MOET worden.....helaas.
Fijn dat er geopereerd KAN worden!

Heb met alle mensen te doen in deze onzekere tijden.....
maar manlief komt voor mij nu op de eerste plaats.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat de chirurg haar ogen goed richt op het scherm terwijl ze de operatie met behulp van robot uit gaat voeren.

Groet,Ger

Adri zei

Ach, wat een naar bericht Ger. Ik kan me voorstellen dat jullie hoofd niet bij corona zit in deze dagen, maar de zorgen zijn er niet minder om. Ik wens jullie heel veel sterkte. Gelukkig hebben we tegenwoordig heel goede chirurgen.

Hartelijke groet,
Adri