Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 19 januari 2021

Bamboe


Tijdens mijn wandeling over het klompenpad op Landgoed Stoutenburg wees mijn loopmaatje, een deskundig oud-leraar biologie en natuurwetenschappen, mij plotseling op een plek met alleen maar bamboe. De laatste 15 jaar is dat enorm populair in Nederland. Maar het komt hier natuurlijk niet vandaan. De vraag is daarom of het op een landgoed van Natuurbescherming Nederland thuishoort. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Het staat wel leuk. Doet wat exotisch aan. En, .. je kunt er fluitjes van maken. Zie ook het handboek "Opa voor beginners". 
Ik herinnerde mij dat en heb het laatst nog eens geprobeerd toen ik op Bonaire was. Het lukte vrij aardig, tot ik er in mijn enthousiasme teveel gaatjes in boorde omdat ik er een blokfluit van wilde maken. Beginnersfout, zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: