Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 29 januari 2021

Het groene gevaar


Ik weet niet meer waarom, maar ergens in mijn achterhoofd zit dat als er vroeger iets engs of gevaarlijks  gebeurde, wij altijd dachten aan "het groene gevaar". En dat terwijl groen eigenlijk de kleur is van leven, jong en fris. De kleur van de natuur. Maar ook van hoop en vrede. En last bus not least heeft het tegenwoordig ook met duurzaamheid te maken. Bij een groen huis ligt het dak vol met zwarte zonnepanelen.

Waarin schuilt dan het gevaar van groen? Ik heb het toch niet zelf verzonnen? Er ligt een boek bij bol.com met de titel "Het groene gevaar", met een coverfoto van één of ander gevaarlijk uitziend groen virusbeest.  Ah ha, zou het dus met het virus te maken hebben. Ik had de link met corona nog niet gelegd. Maar nu ik er over nadenk...

Geen opmerkingen: