Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 14 november 2010

Bedevaart


Voor de liefhebbers van sigaren: hier staan ze, bij kasteel Oldenaller in Putten.

Ik weet niet hoe andere bezoekers dit ervaren, maar als ik er naar toe ga, heb ik altijd het gevoel dat het een soort bedevaart is.

Dat heeft niks met spiritualiteit te maken, of zo. Nee, gewoon heel praktisch. Je kunt er niet met de auto niet naar toe rijden. Je moet parkeren langs de provinciale weg en vervolgens moet je een toegangspad aflopen van meer dan een kilometer.
Dan kun je een rondje lopen rond het kasteel. Daarna moet je diezelfde weg weer terug.
En dat is het.

Toch zijn er bosjes mensen die dat regelmatig doen, vooral op zondagmiddag.
Ik ook, want het best de moeite waard.

1 opmerking:

Ger zei

Goedemorgen Adri,

Aan je foto te zien en op de website te lezen moet het een mooi landgoed zijn, niet vreemd dat mensen dit natuurgebied uitkiezen om er tijdens de rustdag 'n wandeling te maken.

Ik lees:
Dankzij zorgvuldig heidebeheer op de hoger gelegen gronden zijn bijzondere planten en insecten terug van weggeweest.
En er huist een kolonie blauwe reigers van ongeveer honderd paar.

Fijne zondag!
Vriendelijke groeten,
Ger