Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 17 januari 2011

Solitair


Op "8 december" j.l. ben ik op dit Blog nogal uitgevaren tegen de gemeente Vlaardingen in verband met het kappen van de bomen op het terrein van het voormalige Holy-ziekenhuis in Vlaardingen.

Het slopen van het ziekenhuis was één, maar het weghalen van al die mooie bomen vond ik barbaars.

De eigenlijke reden om mij zo op te winden over die bomen was, dat één van die bomen ooit nog eens geplant is door mevrouw G. Smit-van Herk, de echtgenote van de vroegere econoom van het ziekenhuis, die toevallig ook nog eens mijn schoonmoeder was. Zij had thuis een boompje gekweekt dat later door de tuinman van het ziekenhuis op het ziekenhuisterrein is geplaatst.

Wie schetst mijn verbazing dat ik op de bewuste plek, de plek waar de boom ongeveer zou kunnen staan, en waar ik in november 2009, september 2010 en november 2010 een foto heb genomen om de ontwikkelingen te volgen, afgelopen vrijdag nog precies één boom zag staan. Een solitair?

Het zal toch niet zo zijn... Eh... Het lijkt te mooi om waar te zijn..., zou dat nu juist die boom zijn??

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Jammer,jammer....van al die gekapte bomen...
Maar misschien is er toch over nagedacht, zijn er aantekeningen gemaakt in de papieren dat de boom destijds geplant door jou schoonmoeder koste wat kost moet blijven staan?
Ga het eens navragen zou ik zeggen, dan weet je het zeker, het zou zomaar kunnen.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Met vriendelijke groet,
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, wie weet.
Ik heb inmiddels een goede oude vriend benaderd uit Vlaardingen. Hij werkt bij de gemeente. Hij gaat het voor mij uitzoeken.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Hartelijke groet en prettige dag verder.
Sterkte morgen!

Adri