Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 22 maart 2011

Dom


Op de website "Fresh Pixels" van Michiel Wijnbergh las ik dat de Dom in Utrecht 's avonds verlicht is door middel van een laserstraal vanuit de Universiteit Utrecht, 3 kilometer verderop.

Nu kom ik niet zo vaak in Utrecht als het donker is, dus ik heb het niet lijfelijk kunnen aanschouwen, maar als ik het goed begrijp moet het wel een bijzonder effect geven.

Leuke tip, voor als u eens in de buurt bent.

Meer informatie over dit kunstwerk "Sol Lumen" vindt u op de "website van de UU", die het kunstwerk heeft aangeschaft in verband met het 375-jarig bestaan van de Universiteit.

U moet overigens snel zijn, want het project duurt maar van 20 t/m 26 maart.

1 opmerking:

Kees zei

Hallo Adri, helemaal niet dom die Dom (ha ha ha ). Lijkt me overigens een mooi kijkspel, de Domverlichting.
Groet Kees