Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 15 augustus 2012

Architectuur 4


Architectuur van een geheel andere orde is het gebouwtje van The National Trust in Carnewas, een plaatsje in Cornwall.

Van daaruit loop je langs de kust naar de "Bedruthan Steps", een paar reusachtige rotsen voor de kust die daar een paar reuzen neergelegd zouden zijn.

Overigens is The National Trust en fantastische organisatie, een beetje vergelijkbaar met onze Natuurmonumenten, grotendeels bemenst door vrijwilligers, die zich bezig houdt met het behoud van het nationale erfgoed.

1 opmerking:

Ger zei

Als de verhalen maar vaak genoeg verteld worden ga je er vanzelf in geloven;-)

Je komt de sagen in alle landen tegen
Ik vind ze altijd wel leuk om te horen,te lezen.

Het strand met de reuzestenen doet mij een beetje denken aan de barre tocht die wij ooit maakten op het schiereiland Gramvousa aan de Noord-Westkust van Kreta om bij Balos Beach te komen.....eenmaal daar aangekomen begreep ik meteen het verhaal over de Tigani to Balos(de braadpan)
....en dan is er niks heerlijker om tot aan je knieën door het water de waden(want dieper is het daar niet) en je laten uitwaaien hangend tegen een van die reuzestenen.

Oh...ja.....we waren in Carnewas:-)
Petje af voor al die vrijwilligers die er toch maar mooi aan bijdragen dat het monumentale erfgoed draaiende blijft voor degene met interesse.
Ik kom ze ook overal tegen en meestal zijn het mensen die dit werk met liefde en passie doen en ook nog eens een hoop kennis in huis hebben en weten waar ze het over hebben,maar ze zijn vaak ook van een bepaalde leeftijd, vraag me wel eens af of er onder de jeugdigen onder ons nog zoveel animo is voor dit soort van vrijwilligers werk...

Mooie foto trouwens......als ik aan zee zou wonen kregen mijn raampjes ook zo'n indringende blauwe kleur.

Fijne dag!!
Ger