Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 18 december 2012

Bovenkerk


De "Bovenkerk" in Kampen waar wij (CIMK "Fontanus") zaterdag j.l. een concert gaven samen met het gemengd- jeugd- en kinderkoor "Cantilena" uit Staphorst.

Hij dateert deels al uit de 12e eeuw en torent hoog boven Kampen uit, waardoor hij al van verre te zien is.
Hij is ook beroemd geworden door zijn fraaie orgels. Het grote orgel is in 2000 geheel "gerevitaliseerd" door de beroemde Nederlandse orgelbouwer Reil, en heeft een bijzonder fraaie klank. We hebben er zaterdag van mogen genieten. Als ik er aan toe kom zal ik er morgen een foto van laten zien.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

....Ook al druk,druk....in dit jaargetijde...lees ik tussen de regels door....

Nou dan mag ik mij verheugen dat ik al die mooie foto's al bekeken heb van jou hand en camera vanuit de link die jij in vorige post plaatste ☺

Fijne dag en lieve groeten,
Ger