Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 5 oktober 2013

Toezicht


Even verderop in een ander weiland van de Arkenheense Polder zat de partner (?) van de buizerd waarvan ik gisteren een foto liet zien. Ik ben er nog steeds niet uit wie nu het mannetje en wie het vrouwtje is.
Deze leek wat kleiner en zou dus wel eens mijnheer buizerd kunnen zijn. Dan moet ik mijn bericht van gisteren eigenlijk even corrigeren.

Deze zat rustig op een paaltje en hield ook daar alles goed in de gaten. Nieuwsgierig waarschijnlijk naar wat ik daar aan het doen was met die grote toeter.

Toen ik na verloop van tijd mijn auto een stukje verplaatste vond hij het welletjes en ging honderd meter verder op een ander paaltje zitten, op een wat veiliger plek.
Maar toen had ik mijn foto's gelukkig al gemaakt.

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Die is ook práchtig, Adri. Voordat je het weet ben je vogelfotograaf. Fijne weekend. Groetjes, Joke

Ger zei

Dag Adri,

Mannetje,vrouwtje?

Jij kreeg de vogels in elk geval mooi op de foto!!!

ik lees:Op warme dagen is de buizerd vaak hoog in de lucht te zien, waar de vogel in cirkels op de opstijgende warme lucht zweeft. Als het weer hiervoor niet geschikt is, dan jaagt de vogel zittend vanaf een hoge uitkijkpost.

Van het ene paaltje naar het andere in dit geval,door jou aanwezigheid kiezen zijn potentiële lekkere hapjes zoals muizen en konijntjes ook het hazenpad....

Fijne zondag!!
Ger