Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 17 september 2020

Fontanusplein


Het is natuurlijk niet netjes om je eigen nest te bevuilen. Maar dit moet me toch even van het hart. Sinds 2018 is men bezig om het gemeentehuis van Putten te verbouwen. Dat is nu klaar. Nu wordt het plein aangepast aan de moderne tijd. Begin van het jaar heb ik me al eens verwonderd over de bomen die men hiervoor heeft gekapt. Dit komt er nu voor in de plaats. Waar heel Nederland bezig is stenen te vervangen voor groen, leggen wij hier het hele plein vol met keien.

Het motto van het dorp dat aan de ingang van het dorp staat is: Putten Bomendorp. Misschien komt het nog en ben ik te somber, maar dit voorspelt volgens mij niet veel goeds.

1 opmerking:

Unknown zei

Beste meneer Benschop,

Op het Fontanusplein en Kerkplein komen wel degelijk (grote) bomen terug. De bomen worden alleen nog even niet in deze fase van de werkzaamheden geplaatst. Er zijn een aantal argumenten geweest om de bomen niet gelijk met de huidige werkzaamheden mee te nemen. De warme en droge zomers zorgen voor beperkte kans van slagen bij aanplant in die periode. Ook de wens dat de bomen uit dezelfde partij komen, het voorkomen van schade aan de nieuwe bomen door de huidige werkzaamheden en de snelheid van werk in deze fases, maakt het dat ervoor gekozen is om de bomen te planten in het najaar van 2020.

Gemeente Putten ^LS