Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 26 september 2021

Kroos


Ik kan mij van vroeger herinneren dat we dit 'kroos' noemden. Een woord wat ik zelden of nooit meer gebruik. Maar het schoot me zomaar weer te binnen. 
Wikipedia vermeldt daarover: "Eendenkroos(Lemna) is een geslacht van vrij op het water drijvende waterplanten uit de familie Lemnaceae of, tegenwoordig, Araceae. Deze planten komen vooral voor in stilstaande of traag stromende waters in gematigde en tropische gebieden."
Dat klopt dus wel. Veel beweging was er ook niet op Buitenplaats Bijstein in Putten.

2 opmerkingen:

Caroline zei

Hoi Adri. Mooie foto. U heeft mooie oude cameras op uw blog staan. Ik verzamel ze ook, mijn oudste zijn van eind jaren 50 denk ik. Groetjes Caroline

Adri zei

Dag Caroline, dank je wel. Ik heb inmiddels ook jouw Blog even bezocht. Mooie foto's ook! Zie heel wat over o.a. Denemarken waar wij ook een aantal keren zijn geweest. Ik ga je volgen!