Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 14 september 2021

Villa Eikenoord


Hoewel onze buurvrouw al op leeftijd is wist ze ons, voordat we naar Dedemsvaart gingen, haarfijn uit te leggen en uit te tekenen waar haar geboortehuis stond. Villa Eikenoord in Lutten. In het begin van de vorige eeuw kocht haar vader, de plaatselijke dorpsdokter, dit huis van de gemeente en heeft daar een bloeiende praktijk gehad. De huidige Gouwe-buurt is zelfs naar hem genoemd. 
Het huis staat al jaren op de monumentenlijst en het kostte ons weinig moeite om via het internet de geschiedenis ervan te reconstrueren. En die van onze buurvrouw natuurlijk. Zo leer je elkaar ineens beter kennen.

2 opmerkingen:

Frans Hamer zei

Hallo, zelf heb ik enige jaren in deze villa als kind in deze villa
mogen wonen, mijn ouders vertrokken naar Duitsland en dat vond ik heel erg
Hier had ik alles, vrienden enz. nooit meer zo'n tijd gehad.

Adri zei

Dag Frans, Dank voor je reactie. Ik kan het helaas niet meer bespreken met buurvrouw Judith Gouwe. Zij is in december overleden.