Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 11 februari 2011

Bloemenvaas


Afgelopen zondag heb ik mij, gewapend met camera, macro-lens, statief en draadontspanner en met alles wat ik weet over macro-fotografie, gestort op de bloemenvaas.

Om het licht te spreiden heb ik een reflectieschermpje gemaakt van een wit A4-tje.
Omdat deze twee bloementakken ver achter elkaar staan heb ik gediaframmeerd naar f 1/16 om scherptediepte te krijgen. Niet teveel, want ik wilde niet alles scherp hebben.

Achteraf gezien had het nog iets meer mogen zijn. Ach, ..al doende leert men.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

....Mij kan je van alles wijsmaken;-)
ik heb absoluut geen kaas gegeten van al het fotoclub's jargon.

Maar ik vind het wel 'n mooie foto!
Zit nog wel de pakkedenken om welke bloem het hier gaat.......zo van rose naar geel....
dacht eerst aan de Primula, maar die staan volgens mij in pot en niet op vaas....

Wij krijgen vast nog meer macro werk van jou te zien, en ik vind het een prachtige vorm van fotografie!

Fijn weekeind!
Lieve groet,
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Tja, ..bloemen,

daar heb ik nu weer geen verstand van.
Maar, ik heb er morgen nog één. Misschien helpt dat.

Hartelijke groet,

Adri