Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 10 februari 2011

Twee jaar Blog


Dit is mijn 786e bericht. Het is vandaag precies twee jaar geleden dat ik aan dit Blog begon.
Ik doe het nog steeds met plezier, alhoewel het me soms wel veel tijd kost. Maar als ik de bezoekersteller bekijk stimuleert die me om er mee door te gaan. De stand was gisteren 15.667. Ik weet niet wat er in augustus vorig jaar gebeurd is, maar sindsdien schieten de kijkcijfers omhoog. Zie tabel 31-01-2011.

Terugkijkend op de afgelopen twee jaar kun je je afvragen welk Blogbericht de meeste bezoekers heeft getrokken. Dit Blog houdt een statistiek bij en het bericht dat met stip op de eerste plaats staat is dat van "19 juli 2010 Ton Schulten" (830 hits).
Op de tweede plaats komt: "1 april 2010 Witte Donderdag", met een foto van Het Laatste Avondmaal (662 hits) en op drie staat: "3 november 2009 De werelddag van de man", met de hoornblazer uit Schoonloo (158 hits).

Ik realiseer me dat dit natuurlijk weinig zegt over de keuze van, laat staan de waardering voor van de foto. De meeste hits komen waarschijnlijk tot stand door het intikken van een zoekwoord in Google.

Als ik voor mezelf een top-drie samenstel dan ziet die er heel anders uit. Voor mij telt bijvoorbeeld ook de beleving die ik had op het moment van het maken van de foto. Nummer 1 is dan: "19 juli 2010 Morgenstond". Een gouden moment! Ik ben misschien toch een beetje een romanticus.
Nummer twee: "24 april 2010 Het Vaticaans Museum", en drie: "12 mei 2010 De Erasmusbrug".
Maar dit is natuurlijk arbitrair en volkomen subjectief.
Wat was uw voorkeur? Laat het even weten?
Mijn oprechte dank aan  iedereen die het afgelopen jaar mijn Blog bezocht. Vooral de trouwe bezoekers. Ik hoop u ook het komende jaar te blijven "ontmoeten".

5 opmerkingen:

JacQie zei

Gefeliciteerd met je 2-jarig blog! Daar proosten we op haha.
Wat mn voorkeur van de afgelopen 2 jaar zou moeten zijn heb ik geen idee van...zou je 20 berichten krijgen, zijn ze vermoedelijk alle 20 anders. Ieder ervaart een foto op zn eigen manier natuurlijk... maar deze foto van dit bericht vind ik werkelijk adembenemend. Wat een prachtige kleuren zeg.
Groetjes Jacqie

Mirthe Duindam zei

Dag Adri,

Van harte gefeliciteerd!! Ik geniet nog altijd van je foto's en blijf zeker langs komen! Een voorkeur heb ik niet, het is de verrassing en de afwisseling die het steeds weer leuk en boeiend maken.

Hartelijke groet,
Mirthe

Adri zei

Hallo Jacqy en Mirthe,

Dank je wel voor jullie reacties en jullie trouwe bezoek.
De belangstelling is wederzijds.
Ik ga er zeker nog wel een poosje mee door.

Hartelijke groet,

Adri

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Dat je er veel werk aan hebt, wil ik graag geloven! Maar daarom ziet het er ook allemaal zo netjes verzorgd uit, en de teksten zijn ook niet te versmaden. Mijn favoriet? Dan moet ik flink in mijn geheugen graven. Texel staat me nog goed bij. Maar ook Engeland. Historische plekken doen het altijd goed bij jou. Die hebben het bij je naar hun zin, dat is duidelijk! Het is in ieder geval elke keer een feest om langs te komen. Twee jaar gaan zo voorbij, het lijkt bijna niks...
Met hartelijke groet,
Michel
(Woordverificatie: undrucit)

Adri zei

Hoi Michel,

Dank je wel.
Grappig, dat het je opvalt dat ik kennelijk iets heb met historische plekken.
Het klopt ook wel denk ik.
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in het Christendom in de middeleeuwen. Kloosters, etc. Ik zal er t.z.t. nog wel eens wat van laten zien.

Ik kijk overigens nog altijd iedere dag met bewondering naar jouw schrijftalent. Als het bij mij al zoveel tijd kost, dan moet jij toch wel dag en nacht aan de computer zitten. Of heb je gewoon stiekem een draadloze verbinding tussen jouw hoofd en de computer waardoor automatisch jouw gedachten worden omgezet in een document?

Hartelijke groet,

Adri