Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 24 februari 2011

IJsboom


Begin van de week heeft het een aantal nachten flink gevroren.

Door een bevriende fotograaf werd ik er op attent gemaakt dat men in Nijkerk de natuur een handje heeft geholpen.
Bij het Ambt van Nijkerk heeft men de sproeier een nachtje over de catalpa's laten spuiten waardoor de hele boom met al zijn takken 's morgen bedekt was met een dikke laag ijs.

Met een blauwe lucht als achtergrond leverde dit dinsdag een prachtig plaatje op.
Ik veronderstel dat er heel veel fotografen even zijn gestopt voor dit bijzondere tafereel.

2 opmerkingen:

Ger zei

Goede morgen Adri,

En had dat met water benevelen nog een speciale functie of was het enkel voor aandacht te trekken en mooie plaatjes?

Ik ken dit fenomeen wel uit de boomgaarden als de fruitbomen bloesem dragen en men vorst voorspeld, ook zie je steeds meer dat er vuurkorven branden in die koude nachten.

Maar goed ook, anders zouden de lekkere kersen,appels,peren,pruimen een schrale tot geen oogst opbrengen en de plukkers werkeloos zijn.

Maar het plaatje mag er zijn!
Blauw.....dat zie ik graag!

Fijne dag.....al zal die niet zo ijzig zijn als gisteravond hier in het Brabantse.

Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, ik weet dat ze dit ook bij fruitbomen doen.
Maar het is volgens mij hier alleen om aandacht te treken. En dat is ze gelukt, want wij mailen er hier al weer over.
Overigens reed ik er vanmiddag langs en is het allemaal alweer verdwenen.

Het is 7 graden. Wordt het lente!?

Plezierige dag verder,

Adri