Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 21 september 2011

Heiligenwoningen

 


We hebben even een heerlijke time-out met het hele gezin gehad op Texel. Het blijft een fantastisch eiland. Ook na de zoveelste keer is er steeds weer iets nieuws te ontdekken.
Maar voor ik u daarover iets laat zien, nog even iets over Gent, want dat had ik beloofd. En ik maak graag iets af voor ik aan iets nieuws begin.

- Als u zich afvraagt waar St. Nicolaas woont: hier in het Begijnhof in Gent. Zijn we toch jarenlang voor de gek gehouden.
- Als u aan het eind van uw leven op zoek gaat naar de poort van Petrus: ook hij woont in Gent. Hier is zijn adres.
- Als u iets kwijt bent. St. Antonius verzamelt het allemaal en bewaart het hier in het Begijnhof.
- Tenslotte, dat was voor mij ook een verrassing: hier is ook het geboortehuis van de moeder van Jezus.
Nooit geweten!

Geen opmerkingen: