Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 7 januari 2012

Fantasie


Soms zou ik wel eens willen dat ik het talent had om een boek te schrijven, een detective of zo. Je hoort wel eens dat de verhalen op straat liggen. Ik zou natuurlijk mijn fantasie kunnen loslaten op deze foto.

Het is stil op straat. Het gebouw was hermetisch gesloten. Er zaten dikke tralies voor de ramen van de kamers op de benedenverdieping. Het was daardoor onmogelijk om uit het gebouw te ontsnappen.
Maar zijn vrouw had hem geholpen en had een ladder meegenomen van huis. Daarmee had hij via een raam aan de achterkant het gebouw ongemerkt kunnen verlaten.
Hij had al zijn spulletjes in twee tassen gedaan en liep snel naar de verderop staan de fietsen.
 "Schiet een beetje op", zie hij. "Straks komen er toeristen en worden we nog gesnapt" ......

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Maar goed dat jou fantasie zich in deze tijd afspeelt......Dat reddingsplannetje was de vrouw in vroeger tijden niet gelukt want om een ladder te plaatsen in een wiebelig bootje lijkt me niet alles....

Prachtig dit oude Stadhuis opgetrokken uit Belgische kalksteen in Gotische stijl.

Fijn weekeind!
Groeten,
Ger

Kees zei

Hallo Adri, leuk gedaan daar bij het Goudse stadhuis, als het ontsnappen niet was gelukt zat hij misschien wel in het gevang onder in het stadhuis aan de achterzijde. Ha ha Ik doe wel mee hoor, spannend en leuk