Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 11 januari 2012

Goudse Trap


De afgelopen tijd heb ik niet zoveel trappen gefotografeerd. Je kunt het misschien zo uitleggen dat ik de laatste tijd meer met beide benen op de grond heb gestaan, misschien.

Maar ik heb er toch weer één gevonden.
Deze, nummer 71 inmiddels, is van het Museum in Gouda.  Niet zo heel spectaculair. Ik ben niet naar boven geweest. Ik weet ook niet waar deze trap op uitkomt.
Hij kwam mij wat vreemd over, met zo'n bordesje.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Je hebt al een uitgebreide verzameling trappen vast weten te leggen.

Wie met beide benen op de grond blijft staat komt niet ver, dat is de boodschap die Loesje ons meegeeft…
maar van de andere kant kom jij juist wel op veel interessante plekken....

Als ik naar deze trap kijk en mijn ogen gaan stap voor stap naar boven en ik ga rechtsaf krijg ik de indruk dat ik mezelf vastloop in dit vreemde bordesje....
en vraag me dan meteen af waarvoor dit dient of gediend heeft...

Zijn vrouwen dan toch nieuwsgieriger dan mannen....;-)
ik was juist wel die trap opgegaan om te kijken hoe dat bordesje van dichtbij uitziet.

Ga zelfs zo ver om even te zoeken op internet hoe het zit met die trap.....en ben er al snel achter dat jou foto van trap en bordesje gezichtsbedrog is(voor mij althans)het lijkt of de trap ophoud bij bordesje,niks is minder waar, in werkelijkheid is er rechtdoor een overloop met ballustrade en op het einde van die gang hangt dat houten bakkie aan het balkenplafond.
Zou het een doorgang/opgang met trapje zijn naar hogere verdieping??

Fijne dag!
Groeten,
Ger




bovenaan de trap