Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 11 september 2012

Dorf Tirol


Zo'n kozijn kun je natuurlijk overal aantreffen. Maar deze kwam ik toevallig tegen in Dorf Tirol in Zuid-Tirol, Italië.

Het is het kozijn van de pastorie van de Pfarrkirche. Keurig onderhouden.

Toen ik er wat langer naar stond te kijken, miste ik toch wat. Je zou zeggen dat er links in de nis iets gestaan moet hebben. Een heiligenbeeld, of zo. Het kan natuurlijk zijn dat het tijdens de verbouwing is weggehaald en nog niet terug is gezet. Misschien vond de architect het niet meer passen bij zijn nieuwe ontwerp. Het kan ook zijn dat de plaatselijk pastor bekeerd is en het zich niet meer kon verenigen met een heiligenbeeld naast zijn voordeur. Je weet het niet .., je weet het niet...
Toch denk ik dat de foto er niet mooier op geworden zou zijn als er een beeldje had gestaan. Ik vind het wel goed zo.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Helaas ken ik Dorf Tirol niet, net zo min als de pfarrkirche, zo te zien wel een heerlijk en wonderschoon gebied met haar dorpen aan de Dolomitenstraße.
En het moet fantastisch zijn om op de motor de meanderende weg te rijden...

Hoe meer ik naar je foto kijk hoe meer ik me af ga vragen....zat dat raam er wel altijd al in??
Zit daar aan andere kant ook niet ''toevallig'' 'n nis,en vormde de grotere boognis een soort drieluik met de hoge smalle nissen voor heilige beelden?

Wie het op zijn geweten heeft weet ik ook niet.....de architect..de pastor..
maar in mijn optiek is de nis en het raam wel verkracht door er kunststof raamkozijntje en volgens mij zijn de luikjes ook nog van dat duurzame (afschuwelijke)materiaal in te laten zetten,
ik zie de stickers nog zitten.
Een blik naar binnen werpen is er ook al niet bij met die matglazen raampjes....;-)

Oud en nieuw gaat vaak heel goed samen,maar niet op deze wijze.

Fijne dag!!
Ger