Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 4 september 2012

Lichtinval


Soms kun je de indruk hebben dat je een foto al eens eerder hebt gemaakt.
Dat was ook hier het geval. Een soortgelijke foto, nog uit het analoge tijdperk, hangt al jaren aan onze muur. Sinds kort heb ik de beschikking over een negatiefscanner. Ik zal het negatief binnenkort eens opzoeken en digitaliseren.

Ik werd getroffen door de prachtige lichtinval in het kasteel van St. Mawes in Cornwall. En een figuur, die naar iets staat te kijken. Maar, naar wat..?

Overigens waren de contrasten bij deze foto heel groot. Ik heb de foto genomen met de nieuwe Canon PowerShot G1X, 15 mm; f/2.8; 1/20 sec; ISO 1250.
Het resultaat viel me niet tegen.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Soms kunnen lichtinvallen je aandacht helemaal in beslag nemen,en toch als ik het later op foto's terug zie is het een stuk minder mooi.

Ervaar jij dat ook zo?
Denk het haast niet want jij weet volgens mij precies hoe die camera in te stellen voor het beste resultaat....

Fijne dag.
Ger

Adri zei

Ha Ger,
Weer terug van weg geweest.Hoe was het bij de Oosterburen?

Ik heb dezelfde ervaring als jij bij het vastleggen van mooie sfeerfoto's. Met een camera kun je proberen het te pakken. Maar je krijgt het licht nooit zo mooi als op het moment dat je het hebt ervaren.
Gevoel is aan een moment gebonden.

Fijne dag verder,

Hartelijke groet,

Adri