Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 10 november 2019

Vergankelijkheid


Ik stap even af van mijn serie over de Lofoten. Misschien komt dat later nog wel weer eens terug. Maar er is belangrijk nieuws te vertellen over Texel. Vorige week hebben wij een weekje doorgebracht op ons geliefde eiland. Wij zijn daar inmiddels stamgasten. Als iemand dat ons jaren geleden had voorspeld, hadden we dat nooit geloofd. Maar we werden wederom verwelkomd met een verrassingspakket omdat het inmiddels trouwe gasten zijn.

Het nieuws is, dat het bootje is verdwenen. Als sinds 2011 volg ik de ontwikkeling rondom het bootje dat ligt te vergaan in de haven van De Cocksdorp. U kunt de vorige posts vinden onder de link "vergankelijkheid". Ieder jaar zakte het bootje verder weg. Vorig jaar is men begonnen met de renovatie van de haven, uitgebaggerd, een nieuwe inlaatsluis gebouwd, etc. En dit jaar ontdek ik dat daarmee nu ook het bootje is verwijderd. Tenminste, dat neem ik aan. Het zou nog zo kunnen zijn dat de planken die er nu liggen nog de laatste overblijfselen zijn. In dat geval ligt de andere helft diep verborgen onder een laag havenslip.
Voor mij houdt mijn verhaal over het bootje van De Cocksdorp hier op.

2 opmerkingen:

Kees zei

Jammer Adri, iets dat je volgt en het er plots niet meer is, is toch raar.
Groet Kees.

Ger zei

Dag Adri,

Aardig om al die jaren het bootje en de verandering te volgen middels jou foto's.

Alles in een mensenleven is één grote verandering van komen en gaan en de vergankelijkheid van dit bootje is een feit

Groet Ger