Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 2 april 2020

Mus


Ik moet eerlijk gezegd tot mijn schande bekennen dat ik niet weet hoe dit vogeltje heet. Dat doet mij onmiddellijk denken aan mijn grootmoeder zaliger. Ze is al jaren geleden overleden. Maar ik herinner mij nog heel goed dat zij op oudere leeftijd af en toe bij ons kwam logeren. Het was een tijd waarin alles voor haar met openbaar vervoer moest. Eigen vervoer had ze niet. Ze was nog van de voor-vorige eeuw, geboren 1893. Voor haar was de telefoon nog nieuwigheid.

Hoewel men in die tijd ongetwijfeld dichter bij de natuur leefde dan wij dat tegenwoordig doen, wist ze daar toch heel weinig vanaf. Als wij tijdens een zondagse wandeling in het park vogels zagen en wij aan haar vroegen wat voor vogel dat was, was steevast haar antwoord: een mus.
Ik denk toch dat ik iets van haar heb geleerd.

Geen opmerkingen: