Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 10 augustus 2011

Erz


Na al die serieuze berichten over Luther, Goethe en Bach weer even iets heel anders.

Ik heb namelijk helemaal nog niets laten zien van dat leuke reisje in juni naar het Erzgebergte in Duitsland. Bovendien was het daar mooi weer en het kan dezer dagen geen kwaad om dat ook nog even te laten zien.

Het Erzgebergte is prachtig. Niet zo hoog, zo'n 500 - 1000 meter, maar wel gevarieerd, met leuke weggetjes om te rijden en leuke dorpjes.
Mijn beeld van het voormalige Oost-Duitsland, dat het er armoedig, vervallen en grauw uitziet, heb ik echt moeten bijstellen.

5 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Deze foto doet me grappig genoeg aan iets heel anders denken: de slotscene met de mondharmonica en de gehangene in Once Upon a Time in the West, de beroemde film van Sergio Leone. Dit vanwege de hoge ronde poort tegen de blauwe hemel.
(Woordverificatie: barri)

Adri zei

Hoe kom je d'r op!?
De film is overigens één van mijn toppers. Heb je die onlangs gezien of zo?

Ik vind het wel bijzonder dat een eenvoudige foto dit beeld bij mensen kan oproepen.

Hartelijke groet,

Adri

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Het is ook een van mijn lievelingsfilms, naast Citizen Kane van Orson Welles. Dus die heb ik op mijn netvlies staan, ook al is het een tijdje geleden dat ik die heb gezien. Maar drie of vier keer is wel het minimale aantal keren, en ik zou zo wéér kijken.
(Woordverificatie: coniumen)

Ger zei

Je foto is mooi met onder de boog door een blauwe hemel en wijdse panorama blik.

Nou heb ik in deze niks te kiezen....maar nou jullie het toch over die klassieker hebben....
geef mij de muziek gecomponeerd door Ennio Morricone maar uit die film:-)
Daar mag je mij in de nacht nog voor wakker maken met de volume knop vol open!!!

Groeten,Ger

Adri zei

Lieve Ger,

Wij begrijpen elkaar. Geweldige muziek!
Ik heb het speciaal nog even opgezocht:

http://www.youtube.com/watch?v=2s0-wbXC3pQ

Maar, .. maak het niet te laat, en denk aan de buren.

Hartelijke groet,

Adri