Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 27 augustus 2011

Magisch


Afgelopen week hebben onze kleinkinderen geheel belangeloos gefigureerd op dit Blog.

Om daar iets tegenover te stellen heb ik een leuk boekje voor ze gekocht: "Het geheime dolfijneneiland", van Margriet Breet. Het is geïllustreerd door Mariëlla van de Beek.
Het verhaal speelt zich deels af in het Dolfinarium en deels op Bali, waar Maya, een gewoon meisje uit Harderwijk, naar toe is verhuisd.
Een spannend en mysterieus verhaal.

Ik heb Margriet via haar Blog "Margriet op reis" gevolgd bij de voorbereiding en totstandkoming van het boek en ook dat is de moeite waard om te lezen. Ze was zo vriendelijk dit exemplaar voor onze kleinkinderen te signeren.

Er is met het boek zelf ook iets bijzonders aan de hand. Ik heb de omslag tot drie keer toe ingescand in mijn computer om er een foto van de maken en iedere keer als ik het van "portret" naar "landscape" wilde draaien verdween het en kon ik het met de beste wil van de wereld in mijn bestanden niet meer terug vinden. Het is dus ècht een mysterieus boek.
Bedankt Julia, Leonie, Luc, Teije en Iza.
En bedankt Margriet!

2 opmerkingen:

Ger zei

Met dit leuke boek zullen de kleinkinderen (met die mooie namen) heel blij zijn!!!
En om dan van mijn kant toch een onderscheid te maken......Tije vind ik een hele mooie naam,uit het Fries,met de betekenis:kind van God...of kind van het volk.

En ik ga nog eens verder met lezen bij Margriet, met een mooie schrijfstijl die mij wel aanstaat!!!


Lieve groeten,Ger

LMLEW zei

Hoi Adri,

En dan nog reclame ook. Tjonge, wat een verwennerij. Maar eh, inderdaad héél mysterieus, dat het niet lukte met scannen...ik heb het al vaker gezegd en gedacht: dit boek hééft iets.

Groet, Margriet